Foundation nieuws

OV-chipkaart actie - Franciscus Foundation

Doneer uw oude anonieme OV-chipkaart in & steun het goede doel!

Heeft u thuis nog een oude anonieme OV-chipkaart liggen? Schenk deze aan de Franciscus Foundation en steun het goede doel! Met de opbrengst willen we alle patiënten die tijdens de feestdagen in Franciscus Gasthuis & Vlietland liggen, verrassen met een klein geschenk.

Overhandiging cheque Franciscus Foundation en NFTK

Franciscus Foundation en Nationaal Fonds Tegen Kanker doneren groot bedrag aan borstkankeronderzoek in Franciscus

Franciscus Foundation heeft in samenwerking met het Nationaal Fonds Tegen Kanker een bijdrage van maar liefst € 30.000,- geschonken aan de BREHAB studie. In de BREHAB studie wordt het effect van individuele leefstijlbegeleiding bij vrouwen met borstkanker onderzocht in Franciscus Gasthuis & Vlietland. De cheque werd overhandigd aan arts-onderzoeker Sophie Wooldrik en chirurg Taco Klem, allebei werkzaam in Franciscus.

Qwiek.up afleiding kind - foto

Qwiek.up vermindert stress en angst bij kinderen in Franciscus

Door de inspanningen van verschillende donateurs heeft Franciscus Gasthuis & Vlietland nu de eerste Qwiek.ups in gebruik genomen. Deze projectoren toveren met beeld en geluid een saaie ziekenhuismuur om tot een levend schilderij. De Qwiek.up biedt hiermee afleiding aan kinderen op de Kinderafdeling, Spoedeisende Hulp en KNO en helpt stress en angst voorkomen. Franciscus is het 1e ziekenhuis in Nederland dat de Qwiek.up ziekenhuisbreed inzet.

Kersverse Moederdag 2023

Kersverse moeders krijgen eerste Moederdag cadeau

Het is vandaag Moederdag. En dat laat de Franciscus Foundation niet zomaar voorbijgaan. Alle kersverse moeders krijgen dit weekend hun eerste cadeau voor Moederdag.

marathon 2023

Ren de NN Marathon Rotterdam voor het goede doel!

Op 15 en 16 april 2023 staat Rotterdam weer in het teken van de NN Marathon Rotterdam. Aan de start staan er verschillende lopers in een rood Franciscus shirt, die zich in gaan zetten voor de Franciscus Foundation.

Bezoek Franciscus Ronnie Flex Kinderafdeling

Ronnie Flex bezoekt kinderen in ziekenhuis

Een grote verrassing voor kinderen die opgenomen zijn op de Kinderafdeling van Franciscus Gasthuis & Vlietland! Gisteren bracht Ronnie Flex, in samenwerking met Stichting Wees Weer Kind, hen een persoonlijk bezoek. Kinderen maakten kennis, kregen cadeaus, dansten mee op zijn muziek en gingen op de foto.

Indorama - schenking

Indorama Ventures schenkt groot bedrag voor onderzoek

Franciscus Gasthuis & Vlietland heeft van Indorama Ventures Europe B.V. een gulle donatie ontvangen ter waarde van € 85.000,--. De donatie is bestemd voor 2 onderzoeken. De cheque werd overhandigd aan bestuursvoorzitter Marjolein Tasche en longarts Hans in ’t Veen. Met deze donatie wordt een tweetal onderzoeken ondersteund, welke beiden gerelateerd zijn aan het coronavirus.

Ijsjes patiënten 2020

Ijs voor patiënten op warme zomerdag

Het is al een aantal dagen tropisch warm in Nederland. Om het verblijf van patiënten in het ziekenhuis te veraangenamen kregen zij een verkoelende traktatie. Ook het personeel kon een verfrissend ijsje ophalen. De traktatie werd mede mogelijk gemaakt door het Franciscus Vriendenfonds en Stichting Vrienden Vlietland Ziekenhuis.

Droomdeurtjes 2020

Magische droomdeurtjes voor kinderen

De Kinderafdeling van Franciscus Gasthuis heeft 15 Droomdeurtjes in ontvangst genomen. Deze werden overhandigd door de negen jaar oude Caylyn en de initiatiefneemsters van Droomdeurtjes, Margreet Bosveld en Sonja Augustijn.

2Coachme benefiet

Sportieve actie levert mooi bedrag op

Wout van Dooren en Thomas van der Vliet organiseerden samen een sportieve benefietactie in de Kroepoekfabriek in Vlaardingen: Vitality on Stage. Deze online sporttraining bracht mensen via Facebook in beweging en leverde een prachtig bedrag op van €1000,-. Het bedrag is bestemd voor het zorgpersoneel van ons ziekenhuis.

RKSV gift.

Mooie gift van RKSV Excelsior’20

Stichting Vrienden Vlietland Ziekenhuis heeft vandaag € 1500,- van RKSV Excelsior’20 ontvangen. De Schiedamse voetbal- en cricketclub kwam de symbolische cheque persoonlijk overhandigen. Ook namen zij lekkers en fruit mee voor medewerkers van Franciscus Vlietland. Het fruit werd gedoneerd door supermarkt PLUS Van der Meer, sponsor van de sportclub.

Ballet- en dansstudio schiedam

Opbrengst dansvoorstelling voor oncologiepatiënten

Op zaterdag 30 november is de volledige opbrengst van bijna € 4.000,- de kaartverkoop van de dansvoorstelling van Ballet- en Dansstudio Schiedam en donaties van de kijklessen geschonken aan Stichting Vrienden Vlietland Ziekenhuis. Dankzij dit mooie initiatief kunnen wij patiënten met kanker in Franciscus Gasthuis & Vlietland voorzien van beweegtasjes.

Drive-in bioscoop

Drive-in bioscoop Schiedam een groot succes!

Op dinsdag 4 december is de volledige opbrengst € 14.207 van de kaartverkoop drive-in bioscoop Schiedam geschonken aan Stichting Vrienden Vlietland Ziekenhuis. De drive-in bioscoop werd in november voor de tweede keer georganiseerd door serviceclubs Tafelronde 46 Schiedam en Ladies’ Circle 04 Schiedam. Dankzij dit lokale initiatief is het nu mogelijk om nieuwe voorzieningen, de belevenistafel en het fietslabyrint, aan te schaffen op de verpleegafdeling Geriatrie (Ouderengeneeskunde) in Franciscus Vlietland.